osobní

Richard Graber

Pár poznámek před odjezdem domů...

O silvestrovské půlnoci jsem se ze střechy německého velvyslanectví díval, jak ohňostroje ozařují Prahu pestrou škálou barev. Na chvíli jsem zapomněl na mráz a užíval si pohled na vaše nádherné město. Vidět Prahu ozářenou od obzoru k obzoru byl velkolepý zážitek. Uvědomil jsem si však zároveň, že se mi tato podívaná naskýtá na nějakou dobu naposledy.

12.1.2009 v 16:45 | Karma článku: 20.68 | Přečteno: 4695 | Diskuse

Richard Graber

Viděl jsem, jak Češi pomáhají stavět nový Afghánistán

Díky laskavému pozvání české armády jsem měl tu možnost minulý týden navštívit českou jednotku v Afghánistánu. Vzhledem k tomu, že dostávám pravidelné zprávy o dění v této zemi, tak vím, že tam Češi hrdinně bojují po boku svých spojenců z NATO, ale realita nakonec předčila má očekávání. Musím říct, že to bylo velmi přínosných 36 hodin. Můžete o tom číst v novinách nebo to vidět v televizi, ale teprve když tam přijedete, tak plně oceníte nasazení Čechů v této asijské zemi.

23.12.2008 v 16:38 | Karma článku: 25.37 | Přečteno: 2750 | Diskuse

Richard Graber

America Believes in Czech Potential

Over the past two years, I have had the privilege of traveling throughout the Czech Republic to highlight the significant role U.S. investment plays in this country’s rapid economic development. I have visited manufacturing assembly lines, technical service centers and research and development centers and am very pleased with the diversity of U.S. companies that call the Czech Republic home. I am continuously impressed with the robustness and technical sophistication of the Czech economy.

21.11.2008 v 15:13 | Karma článku: 11.00 | Přečteno: 2288 | Diskuse

Richard Graber

Amerika věří v český potenciál

V posledních dvou letech jsem během svých cest po České republice viděl, jak velkou roli hrají americké investice v ekonomickém růstu této země. Navštívil jsem výrobní závody, servisní a výzkumná centra a mohu s potěšením prohlásit, že již existuje pestrá škála amerických firem, které nazývají Česko svým domovem. Musím říct, že životaschopnost a technická vyspělost české ekonomiky mě ohromují.

21.11.2008 v 15:09 | Karma článku: 17.44 | Přečteno: 2568 | Diskuse

Richard Graber

To the U.S. Without A Visa

During my two years in the Czech Republic, I’ve lost count of the number of times I’ve been asked when Czechs will be able to travel to the U.S. without a visa. Thanks to President Bush’s announcement ten days ago, I now have a good answer. In less than a month, Czechs will not need a visa for short tourism or business visits to the U.S.

27.10.2008 v 15:56 | Karma článku: 10.70 | Přečteno: 2835 | Diskuse

Richard Graber

Do Ameriky bez víz

V České republice jsem už dva roky a za tu dobu se mě bezpočet lidí ptalo, kdy budou Češi moci cestovat do Spojených států bez víz. Díky nedávnému projevu prezidenta Bushe a návštěvě ministra Chertoffa mám nyní dobrou zprávu: už za necelý měsíc nebudou čeští turisté a obchodníci víza při cestách do USA potřebovat.

27.10.2008 v 15:15 | Karma článku: 13.91 | Přečteno: 5357 | Diskuse

Richard Graber

Jazz At Castle, Culture in the Czech Republic

Some nights ago I had the chance to attend the opening concert in the Jazz at the Castle series. The arrangement--four contrabasses--was something I'd never before seen. The stars of the evening were Frantisek Uhlir, who has been a towering figure on the Czech and European jazz scenes for a generation; and Ali Haurand, an equally well-known German bass player with whom I understand Uhlir first began playing in the early '70s. The result was unique and the concert was memorable. Jiri Stivin (with his hat, of course) also provided some stellar moments when he was invited to the stage to perform.

26.9.2008 v 17:59 | Karma článku: 11.01 | Přečteno: 2398 | Diskuse

Richard Graber

Jazz na Hradě, kultura v Česku

Před několika dny jsem byl na zahajovacím koncertu Jazz na Hradě. Ještě nikdy jsem neviděl aranžmá se čtyřmi kontrabasy. Hvězdou večera byl František Uhlíř, který už celou jednu generaci září na české a evropské scéně, a Ali Haurand, stejně známý německý baskytarista, který, jestli se nepletu, hraje s Uhlířem od začátku 70. let. Výsledný hudební zážitek byl mimořádný a celý koncert nezapomenutelný. Jiří Stivín s jeho neoddělitelnou čepicí, kterého si vyžádali na jeviště, byl stejně báječný.

26.9.2008 v 16:54 | Karma článku: 16.73 | Přečteno: 2687 | Diskuse

Richard Graber

Let´s talk together!

I was excited by iDnes.cz offer to share with you in an occasional blog my perspective on issues that are of mutual interest to our countries. There is certainly plenty to talk about, as the Czech Republic and the United States are cooperating more closely every day in NATO and other multinational organizations on important global issues.

2.9.2008 v 13:50 | Karma článku: 18.19 | Přečteno: 4177 | Diskuse

Richard Graber

Pojďme spolu hovořit!

Velice si cením nabídky serveru iDnes.cz a možnosti vám sdělit svůj názor na otázky, které zajímají obě naše země. Určitě je toho mnoho, o čem si můžeme povídat, zvláště pak nyní, kdy Česká republika a Spojené státy spolu stále těsněji pracují v rámci NATO a jiných mezinárodních organizacích na důležitých globálních otázkách.

2.9.2008 v 11:45 | Karma článku: 31.78 | Přečteno: 6362 | Diskuse
Počet článků 10 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3611
Jsem velvyslancem USA v České republice. Narodil jsem se v americkém státe Ohio. Vystudoval jsem práva na Bostonské univerzitě a až do nedávna jsem pracoval v advokátní kanceláři Boerner Van Deu. V roce 1999 jsem se stal šéfem republikánské strany ve státě Wisconsin. Velvyslancem USA v České republice jsem od října 2006. S manželkou Alexandrií máme dva syny, Erica a Scotta.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více